Col-i-flor al forn amb pastanaga i cítrics (32/36)

Jo sempre he odiat la col-i-flor. Producte d´un trauma infantil, m´havia negat sistemàticament a tastar-la i/o intentar cuinar-la a casa meva, i directament ni ho considerava. Fins que un dia vaig decidir-me a tastar el bròquil, empès per les seves grans propietats, i vaig comprovar que era molt bo. I clar, tot i no ser el mateix havia fet el primer pas. Calia trobar la manera de cuinar-la que no fos rebullida i amb beixamel. I un dia, buscant canviar una recepta de les que havia escollit del llibre “El Comidista Pop” vaig trobar la que avui m´ocupa, i em vaig dir que sí, que havia arribat el moment. I vaig encertar, sí, de ple. Molt tunejada, però col-i-flor.

Ingredients:

1 col-i-flor gran o dues de mitjanes/petites

1 taronja i 1 llimona

unes quantes pastanagues (4, per exemple)

comí mòlt/ras-el-hanout/garam masala i pebre vermell picant

2 grans d´all

oli d´oliva

sal, pebre

 

Escaldem la col-i-flor, tallada, sense el tronc principal, en agua bullent salada tot just un minut. La posem en una safata per anar a un forn que ja tenim escalfant-se per arribar a 180 graus i la banyem amb el suc d´una llimona i d´una taronja barrejats amb les espècies (una de les tres que menciono juntes i el pebre vermell), sal i pebre i dues o tres cullerades d´oli d´oliva extra verge. Ho emulsionen amb les varilles i també hi posem els grans d´alls, aixafats, i les pastanagues. Si són petites no cal escaldar-les, però es pot fer. De totes maneres si les talleu a bastons amb la cocció del forn us quedaran perfectes, tot i que un minut d´escaldada en aigua bullent, aprofitant la de la col-i-flor, no li anirà pas malament. I bé, vint minuts al forn i la textura, a un “dente” ideal per mí, va ser un punt de cocció ideal. Repetiré aviat!

IMG_0901

 

 

~ per picanyol a 16/11/2015.

Deixa un comentari

 
