Bonitol a la donostiarra (49/88)

Un clàssic. Potser el veig més amb peix blanc tipus llobarro, però amb bonitol també queda bé, clar.

Ingredients:

1 bonitol sencer

3 dents d´all

3 bitxos petits

250 ml de vinagre de poma

oli d´oliva

patates petites (opcional) amb manetga i julivert

 

L´autor el fa al forn, obert i sense espina, untat amb oli i salpebrat (bé, ell només hi posa sal), uns quinze minuts. No diu el pes de la bèstia, jo tampoc no ho recordo. Era més o menys petit, per a quatre persones aprox. El que heu de fer per la salsa és el de sempre en els casos que feu quelcom “a la donostiarra”: oli al foc, alls i bitxos daurant-se…i la novetat, almenys per mí: l´autor tira vinagre per sobre del peix i a continuació hi aboca l´oli amb els alls i els bitxos. Jo, de sempre, havia tirat el vinagre a la paella, tenint a ma una tapa perquè esquitxa molt, donar-hi unes voltes i llestos. Jo juraria que es fa com dic jo, però clar, l´autor del llibre és basc, tot i que de Bilbao, no de Donosti…En fi, jo ho vaig fer a la meva manera i està boníssim.

IMG_1061

~ per picanyol a 15/04/2016.

Deixa un comentari