Bacallà amb “pisto moruno” d´albergínies (14/88)

La recepta original és amb tonyina, que possiblement també deu quedar bé, però vaig pensar que hi casava millor el bacallà…apart que tenia moltes albergínies a casa i, casualment, un bacallà dessalant-se…així que em vaig dir “per què no?”. I el resultat va ser excel.lent!

Ingredients:

4 lloms de bacallà d´uns 150 gr

3 albergínies

3 tomàquets madurs de pera

1 ceba grossa

1 cullerada de comí mòlt

1 cullerada de canyella en pols (o culleradeta)

1 cullerada de pebre vermell dolç (o picant…)

1 cullerada de mel

sal, pebre

julivert picat

 

En aquesta recepta l´autor cou les albergínies al forn, tallades a daus d´uns 3 cm aprox, amb un raig d´oli. Es una opció que en aquest cas vaig seguir, més saludable que fregir-les, sense dubte, però no sé si igual de saborosa. En fi, mentre es couen les albergínies (25 minuts aprox, movent la safata de tan en quan) sofregiu la ceba i hi afegiu al final les espècies. Jo crec que també hi vaig posar un gra d´all. Tot seguit hi vaig posar el tomàquet, sense pell ni llavors, tallat a daus grossos. I el vaig cuinar durant uns deu minuts llargs, quinze ben bons, per afegir-hi al final les albergínies. Cinc minuts de cocció conjunta, una cullerada de mel, rectificar de sal i pebre i deixar reposar ben bé un parell d´hores. Jo ho vaig fer d´un dia per l´altre.

I per fer el bacallà el vaig tenir primer cinc dies en aigua, la vaig canviar el dia abans de fer-lo i el vaig tastar. Tot correcte. Enfarinat i fregit opció A, confitat en oli opció B. Magnífica combinació.

IMG_0733

~ per picanyol a 24/12/2015.

Deixa un comentari

 
