Cuscús de bròquil amb gambes (9/88)

Una gran troballa…basada en la recepta tal i com s´explica al llibre però amb una subtil diferència: jo vaig posar el bròquil, o la “pelusilla” del bròquil, crua, i no escaldada tal i com explica l´autor de la recepta original que, d´altra banda, em segueix semblant una gran idea per a aquesta mateixa recepta o per a d´altres.

Ingredients:

Un bròquil

150 gr de cuscús (aprox…)

350 gr de cua de gamba

1/2 ceba tendra o vermella

50 gr d´ametlles salades (opcional, jo no en vaig posar)

4 cullerades de suc de llimona

1/4 culleradeta de xile en pols (o quelcom semblant)

4 cullerades d´oli d´oliva verge extra

sal, pebre

 

Posar a marinar la ceba amb el suc de llimona. Tallar molt finament amb un ganivet ben afilat la flor del bròquil, la “pelusilla”, de manera que queda com una mena de cuscús alternatiu, i que de fet s´utilitzava com a tal en la recepta original en la que està basada aquesta que us explico ara. El cuscús es podria tractar com un taboulé (marinant-lo amb llimona i menta) tal i com està pensada la recepta, refrescant i estiuenca i encara més si deixem cru el bròquil, però finalment el vaig escaldar. I les gambes, congelades tranquilament (ep, si les voleu posar fresques perfecte, eh), cuites un parell de minutes amb aigua i sal. Ho barregem tot amb el picant, ja sigui ají peruà (molt millor) i quelcom que piqui i ho deixem reposar uns minuts abans de servir-ho.

IMG_0630

~ per picanyol a 14/12/2015.

Deixa un comentari