Mona de Pasqua tradicional (123/130)

Jo desconeixia que antigament les “mones” es feien com us explicaré ara, així que en fer-hi una ullada fa uns dies vaig decidir fer aquesta recepta per regalar-li al meu fillol…convenientment customitzada, ja que la original porta ous durs en comptes dels ous i figures de xocolata blanca que hi vaig posar jo. Es com un “rosco” de pa millorat, a mi em va quedar poc flonjo però diria que no té perquè ser-ho especialment, ja que el concepte d´esponjositat i la seva importància en els pastissos és més aviat modern, i com us deia aquesta recepta és de les “mones” tradicionals.

Ingredients:

300 gr de farina de força

40 gr de sucre

25 gr de mantega

2 ous

5 g de sal

raspadura de llimona

una mica de llet

llevat premsat 25 g o en pols (mig sobre aprox)

4 ous durs (opcional)

ous i altres figures de xocolata (opcional)

Farem la massa barrejant amb una mà (o les dues, com us vagi millor) tots els ingredients. La quantitat de llet la marca la pròpia massa, serà la que necessiteu per a que us quedi prou flonja. Amassem fins que se´ns desenganxi de les mans. Si costa molt afegiu més farina. Deixeu reposar-ho mitja hora en una superficie untada amb oli i tapada amb un drap. Passat aquest temps és moment de donar-hi forma més o menys rodona i amb un gran forat al mig, de forma que al final quedi com un roscó o una corona. Feu-ho amb els dits untats amb oli millor, així no s´enganxarà la massa als dits i poseu-ho en una safata per anar al forn untada amb oli, empolseu-ho amb sucre i deixeu reposar vint minuts més. A la recepta diu que poseu ja els ous durs amb closca i que els pinteu amb ou batut…jo ho vaig malinterpretar i vaig untar tota la massa amb ou batut, potser per això es va formar una bona crosta! Enforneu a 175 graus durant 45 minuts i decoreu com vulgeu després d´haver-la deixat reposar una mica.

mona

De gust va quedar molt bona, potser ja dic poc flonja, però perfectament menjable i que quedava molt bé amb els ous de xocolata. I segur que a l´endemà estava boníssima sucada amb cafè amb llet o cacau. Repetiré!

~ per picanyol a 06/04/2013.

Deixa un comentari