Conill guisat amb vi blanc (1/164)

Primera recepta del meu particular resum del llibre “1080 receptas de cocinas”. Senzill, ràpid i bo, boníssim. I com que la recepta és realment senzilla el post serà curtet, vaja, al gra.

Ingredients:

– 1 conill
– 1 ceba (jo en vaig posar dues…)
– 8 cullerades soperes d´oli d´oliva
– 1 vas de vi blanc sec
– 1/2 vas d´aigua
– 1 culleradeta d´herbes aromàtiques
– julivert (jo no en vaig posar)
– farina
– sal i pebre

Poseu a sofregir la ceba, molt picada, en una cassola o (si en teniu) en una “cocotte”. En uns cinc minuts hi afegiu els trossos de conill prèviament salpebrats. Quan estiguin doradets s´hi posa una cullerada de farina, el vi blanc, l´aigua i les herbres. Tot ben barrejadet. Tapeu la cassola i deixeu que es vagi fent a foc lent, rotllo “xup xup”, durant unes 3/4 d´hora aprox.

Es pot acompanyar de puré de patates o d´arròs blanc, per exemple. Jo ho vaig fer amb arròs. I super bo. Una cosa: si ho feu d´un dia per l´altre encara queda millor, com quasi tots els guisats. Jo ho vaig deixar a dins de la mateixa “cocotte”, ben tapat, i l´endemà ho vaig escalfar al mateix recipinet. I triomfada!

~ per picanyol a 14/03/2011.

Deixa un comentari